Klima cihazının tarihi beşeriyet denli eskidir. İlk insanlar cisim ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor hazırlamak yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin sutaş gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı tasarruf alanını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her bugün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, elan gamsız ve rantabl evetşayabilmek yürekin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima lüks olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı arzu etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. çıktı klima yoksuz ustalıkyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek yürekin kullanılan bir aparey olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima tasarruf alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde az çok karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana tatminkâr seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, sağlıklı montaj uygulamalarının strüktürlmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima apareyı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak değersiz bir istikşaf strüktürlmalıdır.