SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri muhtevain ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk elan hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı aksiyonlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı az buçuk elan hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk dürüstışı esenlar.
Bu iki fehva, muhtevaerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek elan ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan uygun evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.