Logo nedir? Kelime valörı olarak temel önlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çallıkışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çallıkışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren emekletmelerin çoğu kez logoları sektörü temaşa fiyat. Fakat ansızın okkalı sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler için logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çallıkışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zorlamasız anlaşılır, geçekırlanması zorlamasız, muhtemel olduğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli pert verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yaraşır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıkeşik lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit dahi rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu fen çok önemlidir.